saker som snurrar i huvudet.

Har alltid, sen jag 'kunnat' sagt att jag inte vart intresserad av politik.
Känns så otroligt korkat nu. Mest frustrerande är att jag hade kunnat vara så påläst och lärd men istället har jag gått runt och "inte vart intresserad". Snarare lat och tråkig. Känns så typiskt lycksele också, eller inland typ. "vi är ändå int så berörda." STOOPID

När jag sen kom till dalkarlså vart det lite ändring på't, så: Igår röstade jag och idag har det vart EUval.

Det som stör mig mest, förutom SD (så kallade..) framgångar är ju att bara dryga hälften av sveriges befolkning röstat i detta val. Det vore så intressant att se hur det såg ut om alla faktiskt engagerade sig lite och röstade.
 
Sitter nu och kollar valvaka och att SD är uppe i 9,8 procent, två mandat är ju helt obegripligt..

Feministiskt initiativ har 5,3, ett mandat. Det är bra.
Det är inte så bra som det såg ut ända till klockan blev elva, men det är bra.
Det kommer väcka intresse och tankar och jag hoppas att den feministiska vågen som råder i sverige lixom kan röra om lite och rätta till.
(Bland förstahandsväljare så hamnar fi uppåt femton-tjugo procent, - le cool.)

Spännande att se vad som händer, och  det ska bli spännande med riksdagsval i höst!
(se till att rösta då!!!)
 

Kommentarer
EMMAWHO säger:

Kollat upp statistik, var visst nästan var sjätte person i mitt valdistrikt som röstade på SD... Jag och EN till som röstade rosa här, hehe. Och så hittade jag flera ställen med nästan 30% SD-röster. Så upplyftande.

2014-05-26 | 06:39:29
Vad heter din blogg?: http://emmawho.se
Alex säger:

Hur anti-politik man än varit innan så känns det som när man väl får möjligheten att rösta så blir man lite mer engagerad (förutom din bror).

F! har faktiskt imponerat stort med en otroligt stark kampanj och jag förstår verkligen var alla röster kommer ifrån, även fast deras politik är identisk med V och skiljer sig endast med namn. Det som hindrade mig att rösta rosa är deras försvarspolitik. Röstade PP då jag är mer rädd för massövervakning än för att bli kallad vit kränkt man.

Svar: Ja, exakt! Men ändå är det väldigt många som inte röstar...

Ja! Men det är ändå bra att de tar sig an det namnet för det väcker diskussion och det är väl ändå det som behövs lite!
Evelina Kyrk

2014-05-26 | 14:48:44
Vad heter din blogg?: http://lillsowi.blogg.se

Kommenterar gör du här nedan:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din email är: (publiceras ej)

Du har en hemsida/ blogg vars url är:

Det du vill säga är:

Trackback