Feminism

Häj! HEJBLEKK och andra har gjort denna grej nu och jag tänkte göra det för att det är kul och för att jag kanske lär mig nåt i samma veva. Gör det lite på mitt sätt men i stort sett enl. onekligen 's mall (onekligens påhitt, - cred!)
heyo, gör det du med!!

1. Det här är feminism för mig…
2. Det här är feminism inte för mig…
3. Jag började kalla mig feminist när jag var…
4. Det här tänkte jag om feminismen innan jag själv började inse att jag nog var en del av den…
5. De vanligaste motargumenten jag stöter på som feminist är…
6. Det svåraste med att vara feminist tycker jag är…
7. Här är en lista på fem av mina främsta feministiska förebilder
8. Den viktigaste feministiska frågan för mig är…
9. Så syns feminismen i min vardag

så jag tänkte alltså inte göra en jättestor grej av detta och kanske mest för min egna skull men läs om ni vill, och gör gärna samma sak!

1. Det här är feminism för mig:

Något som jag tycker är synd att många undviker att prata om.
Något är lite främmande, läskigt, och lättare att inte beröra men dock så förbaskat viktigt.
Något intressant och kul.





Kommentarer

Kommenterar gör du här nedan:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din email är: (publiceras ej)

Du har en hemsida/ blogg vars url är:

Det du vill säga är:

Trackback