-

"feminister vill att det ska va jämnställt, sägs det. Det känns dock som att de snarare jobbar mot två grupper (man och kvinna, eller snarare, man <-> kvinna) som ska vara varandra motsatta och alla som inte vill definiera sig som kvinna trots att "hon" är född så, och tvärtom, hamnar emellan.. eller utanför."

Såg denna kommentar på en blogg för ett tag sen,
när jag tänkte efter så kan jag ändå förstå att man tolkar det så.
Det handlar väl i grund och botten såklart om att det ska vara jämnställt och att försöka sudda ut könsnormer och att var och en ska vara accepterad vad/hur än hon/han/hen vill kalla sig/se ut/vara. 

Sen ba läste jag detta och när hon skriver 
 
"Men feminismen ska dock vara till för alla kvinnor, inte bara de som passar in i cisnormen och det bör vi också tänka på när vi sitter där och knåpar cernitfittor och ritar livmödrar för glatta livet så att vi inte tillåter feminismen bli för ensidig och på sätt exkluderande."

känner jag hur ett högt "Ja!" kommer skjutsandes i en välda fart mot tungspetsen. 

Kommentarer

Kommenterar gör du här nedan:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din email är: (publiceras ej)

Du har en hemsida/ blogg vars url är:

Det du vill säga är:

Trackback