nitton den nittonde

idag är det min dag.

Gårkvällen (alltså sista timmarna på den artonde, eg. ikväll) avslutades med jam som smög sig in på de första minutrarna av det dygn jag faktiskt väljer att kalla mitt. En tredjedel in i den första av tjugofyra evelina-timmar så fick jag ett sms av min vän som löd: "kom till köket, jag måste prata med dig". Jag blev lite nervös och tänkte att jag inte riktigt vågade gissa på vad som skulle hända så jag bara gick till köket. Väl i köket möttes jag av en hel hög människor som satt och typ kollade på mig. - Jättekonstigt, tänkte jag (blåögd?). Bara några få sekunder efter jag slagit mig ner i soffan så kommer två vänner in med en hallon-cheesecake och saft. Alla sjöng och jag har efter det avnjutit denna fantastiska kaka och hunnit bekanta mig som tvärest med en herre som gick här förra året. Dessa första två timmar har alltså varit helt fantastiska och nu väntar lite drygt sju timmars sömn innan jag går upp för att ha baslektion och fortsätta att avnjuta denna dag. 

Jag känner många som menar att det inte är en big deal att fylla år, och även jag har tänkt så rätt länge nu, och trots att jag tänkt så, så älskar jag att uppmärksamma andras födelsedagar och har i år kommit till den slutsatsen att varför ska jag inte bara njuta av tjugofyra timmar där jag kan vara omringade av vänner och ha fett kul och lixom, bara få vara den som blir uppmärksammad? Har lite svårt att vara den och kanske är det därför jag tidigare tänkt att det inte är sådan stor grej, men vad tusan (!) jag tror jag behöver det.

Så nu tänker jag sova min skönhetssömn för att sedan gå upp och bara ha en allmänt ägig födelsedag.
ADIEU!
 

Kommentarer

Kommenterar gör du här nedan:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din email är: (publiceras ej)

Du har en hemsida/ blogg vars url är:

Det du vill säga är:

Trackback