Hejhooppp!

helt plöstligt var halva tisdagen gjord och det blev inget inlägg igår, men jag hade verkligen ingen tid!!

igår försov jag mig, fast det var som tur ingen fara och det enda jag hade på dagen var en samling med hela skolan mellan halv två och halv tre. på eftermiddagen repade vi och efter middagen så åkte vi in till umeå på manifestation. - Kanske har ni hört om det som hände i umeå under eftermiddagen i lördags? 
Iaf så åkte vi in till umeå igår och deltog i detta:

Umebor Mot Nazism
Demonstration mot nazismen på Rådhustorget med anledning av Svenska Motståndsrörelsens (SMR) försök att hålla ett offentligt möte på gågatan i Umeå. Nazisterna i SMR attackerade protesterande Umebor. Minst tre personer skadades av glassplitter från kastade flaskor. Dessutom störde nazisterna ett socialdemokratiskt torgmöte med glåpord och könsord.
Detta är första gången i Umeås efterkrigshistoria som nazister har marscherat genom stan med fladdrande fanor i medvetet syfte att provocera allt och alla. Det ska också tilläggas att SMRs aktion under lördagen den 7:e september har föregåtts av provokationer med klistermärken och affischer vilket visar att detta är en del i en större helhet. SMR är kända för sin våldsamhet och de var ute för att få en fysisk konfrontation till stånd. Sammantaget: Det som hände måste tas med allra största allvar av alla anti-rasister i Umeå!
Manifestationen är parti- och organisatoriskt obunden. Alla som vill är välkomna att hålla ett anti-nazistiskt tal. Slut upp! 
PS Demonstrationen har självklart torgmötestillstånd DS

Jag tror jag räknade till att det var åtta talare som var och en hade många bra saker att säga. Talen berörde på många plan och det var rätt maffigt att stå där bland alla de människor som alla vill en sak. "Inga nazister på våra gator."

Efter manifestationen så tog vi en snabb fika på Kafé Station och efter det innan vi begav oss hemåt.
Hemma var det den mest fantastiska dimma och jag tog med mig några modeller ut för lite fotande i dimman.
Det var dock sjukt mörkt så det var svårt att få bra bilder, men några bra blev det tror jag och isf kommer de upp här inom kort! Efter det gjorde jag bort lite tvättvikning och sen gjorde jag teoriläxa och övade gehör med Mattias, Fay & Jonas. somnade tungt vid två. heho.

Idag har jag haft gehörslektion och har nu ett hål till halv fyra då vi har bruks och när jag slutar halv fem så väntar jag mor min på besök och det känns bara såå himla grymt. hon är bäst!

HADE!



Kommentarer

Kommenterar gör du här nedan:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din email är: (publiceras ej)

Du har en hemsida/ blogg vars url är:

Det du vill säga är:

Trackback