Häjjjj




Kommentarer
evelou säger:

Jag svarade på min egen blogg men vet ju inte riktigt hur det där funkar och om du faktiskt får ta del av det jag skrev så jag skriver här också:

Jag tycker att det funkar asbra! I och med att bländaren kommer ner till 1.8 så får du in mycket ljus trots att miljön är mörk. Att inte kunna zooma tycker jag inte gör så mycket, det är inte så många situationer som jag känner att jag behöver zoom då de flesta bilder jag tar är inomhus och då tycker jag att zoomen stjälper mer än den hjälper i och med att bländaren ändras. Sedan beror det på vad du har för syfte när du ska fota. Det enda problemet jag ser med mitt 50mm är att jag inte kan hålla kameran för nära objekt när jag fotar då zoomen är fast och fokuset inte tar om man står för nära. För makrobilder använder jag filter för detta, men om man till exempel vill ha mer information i bilden så måste man ibland stå himla långt bort för att få med allt man vill ha med. Ett alternativ som jag skulle kunna föreslå är att i så fall köpa ett fast 35mm! Det är ett objektiv som jag ibland önskar att jag hade köpt istället; ger samma skärpedjup men man kan till exempel (om det intresserar en) ta självporträtt utan att behöva ställa kameran på stativ och ta tre steg bort. Hoppas att du förstår någonting som jag nu kluddat ut och att det svarade på din fråga! :)

2013-12-17 | 22:39:34
Vad heter din blogg?: http://evelout.blogg.se

Kommenterar gör du här nedan:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din email är: (publiceras ej)

Du har en hemsida/ blogg vars url är:

Det du vill säga är:

Trackback