kväll numero uno un ett one 1 osv

Ja, hej igen!
när vi grillat klart och fått i oss lite käk så var det dags för lekar.
Vi körde hand-trassel-leken, ni vet då man går in, blundandes och tar hand med två händer för att sedan försöka trassla ut det? Ja, exakt! precis den!

Sedan körde vi lite ordningslekar på snabbast tid. STÄLL ER I LED FRÅN LJUSAST TILL MÖRKAST HÅR!

till sist körde vi lite under hökens vida vingar,
(om ni frågar mig alltså, de sa under hökens alla vingar, but hello höken har väl ändå bara två? wellwell..)
har svarta byxor, mörkblå nästan svarta skor, svart linne och sedan en blus och örhängen i blått.
så jag fick springa, det var kul, tills jag blev tagen. JASI jag älskar att leka (oftast) så det var fett kul!

seeen stötte jag på en herre vid namn victor som skulle följa en annan herre vid namn zaje (coolt namn!) till ica, sedan hakade herre nr.3 -Jörgen på också så det vart en liten prommis (ändå typ 5km fram och tillbaka, - GÖTT)
 
JAJA, nu är jag fett trött i huvudet men det har varit en fin dag och jag har pratat på typ 15 dialekter då jag hakar på alla (folk kommer från götet, lund, falköping,stockholm, haparanda, osv osv). Det underliga är att det inte blir typ flera olika utan snarare en enda GRÖT av dialekter. 
Två klasskompisar från Lund och stockholm menar iaf att jag pratar väldigt brett och de förstår ingenting när man säger typ "he" och "ids" osv, men vi lyckas förstå varandra ändå. haha!

Imorgon blir det vandring längs med isälvsleden och det lär ju bli hur fint som helst alltså, 
och jag ser verkligen fram emot att lära känna alla (det går förvånansvärt fort, kan redan många namn!!)

Nu vart det ett sjuhavslångt inlägg. och jag invigde nyss intrycket sjuhavslångt, ja för min del iaf. tror aldrig jag hört det förr. hahah ge dig nu EVELINA.

HA DE GOTT!
KRAMIS

Kommentarer
Nils-Mikael säger:

Låter som att du har det sjukt kul! Asnice! (mitt nya uttryck, jag är galet less på det.)Vi brukade alltid säga under hökens alla vingar, en förklaring skulle kunna vara att det blir fler hökar och därmed även fler vingar. Vem vet ;)

Svar: aaah! smart...allt är tokigt bra faktiskt. ;)
Evelina Kyrk

2013-08-27 | 00:32:17

Kommenterar gör du här nedan:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din email är: (publiceras ej)

Du har en hemsida/ blogg vars url är:

Det du vill säga är:

Trackback